pátek 9. května 2014

Narozeninová Andělka Lidka a patchworkový ubrus

Dobrý večer!

Po delší odmlce jsem našla čas, abych dodělala pár dávno slíbených a rozdělaných projektů. Vždycky, když jsem poslouchala nebo četla o životě na vesnici, přišlo mi strašně líto, že se ručním pracím naši předkové věnovali jenom v zimě. Jak to jenom mohli vydržet?! Jenže teď, když mám dvě malé děti, velký dům, zahradu a humno, už tomu začínám rozumět. Ač bych strašně moc chtěla, po celodenním kolotoči kolikrát není večer energie k šicímu stroji sednout... Jenže i když si sednu večer k televizi, ruce mě přece jen svrbí, tak jsem neodolala a u Tvořivé ovečky si objednala příze na háčkovanou deku dospěláckou a dvě dětské. Teď už jenom netrpělivě čekám, až zazvoní pošťák s balíčkem! :-)

První z čerstvých dodělávek je Andělka Lidka, kterou jsem měla v mém objednávkovém sovičkovém notýsku napsanou už snad od ledna - jako dárek, který si teta objednala pro kamarádku k šedesátinám. 

 



Další na seznamu byl patchworkový ubrus, který jsem šila na přání macešky Jarmilky pro její maminku Zdenu ke svátku matek. Má hnědou kuchyň a béžový podkladový ubrus, tak vznikl tento menší ubrus (cca 85 x 85 cm). Tak jen doufám, že udělá radost :-)




Tento týden bych velice ráda ještě zmákla další tři andělky, kterým chybí už jenom vlásky a jedné polštářek do ruky. To by mohlo klapnout! A pak už mi toho v sovičkovém deníčku moc nezbývá, takže mám v plánu vrhnout se do šití pro své děti - kapsář na stůl a sponkovníček pro Zuzanku, hrací deku pro Adámka, pastelkovník, nějaké kloboučky na léto a spoustu dalších nezbytností :-) Na internetu jsem viděla i parádní kapsáře na boky manželské postele pro nás nešťastníky, kterým se do ložnice nevlezou noční stolky. Tak snad dojde i na ně :-)

Minulý víkend jsme poprvé vyjeli všichni čtyři na menší dovolenou - ke kamarádům do Brna. Po dlouhé době jsem mohla vypnout, užívat si rodiny a výletů. S kamarádkou jsme vzaly útokem i IKEA, kde jsem si udělala radost a nakoupila plno "nezbytností" do domácnosti. Sadu menších skleniček jsme po návratu nabarvily barvami na sklo, jen jsme je nestihly dodělat, tak to zůstalo na Martince. Jak mi je přiveze, hned vám je ukážu :-) Zuzanka dostala nová razítka a fixy, a také novou výtvarnou zástěrku. Všechno poctivě používá téměř každý den!



Obě dvě jsme si koupily i silikonové formy na muffiny, ze kterých máme se Zuzkou ohromnou radost. Včera jsme je vyzkoušely, a muffinky se nedožily ani dnešního rána!


V kuchyni se u nás neděje nic moc nového, vaříme, pečeme, kvásek nám teď trochu zahálí v lednici, naposledy jsme pekli chleba právě do Brna, ale víte, jak to je - když chcete, aby se něco moooc podařilo, většinou je z toho ostuda. Ne jinak tomu bylo i teď - větší placák rejnokový se mi snad ještě nikdy nepodařil... Ale chlebík jsme snědli i tak :-) 

Děda odjíždí v sobotu na týden na ryby, tak jsme mu s sebou přibalili nezbytnou rybářskou výbavu - sklenku utopenců :-)


Toliko zprávy z naší dílny a kuchyně. Přeji vám všem krásný víkend (u nás bude pracovní, chystáme se na opravu dvora), mějte se krásně!

P.

6 komentářů:

  1. Utopence mám zrovna v ledničce taky:-)))
    A ta andělka je úžasná!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajko, díky :) My jsme si do malé sklenky taky odložili, už se na ně těším :-)

      Vymazat
  2. Tedy, obrovská poklona, co všechno při dětech stíháš je úžasné. Moc se mi líbí Tvoje potvořeníčko :-) Zdravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Lilienko, taková milá slova moc potěší... :-)

      Vymazat
  3. Peti,to dobře znám, z každého koutu na mě něco číhá, co by se mělo udělat. A ty máš malé děti...
    Nicméně všechno,co si dneska nafotila se mi moc líbí (i ty utopenci .o)), uděláš spoustu radosti.
    Hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Heli, už se do koutů radši ani nedívám :-D Děkuji moc. P.

      Vymazat