úterý 18. února 2014

Valentýnsko-narozeninový víkend

12. 2. už to bylo 2 roky, co se nám narodila naše zlatá holčička, nejstarší dítko a nejmilejší dráček Zuzanka. Nemůžu uvěřit, jak ten čas letí, už je to dva roky, co má náš život nový a mnohem plnější smysl. A to se přece musí pořádně oslavit! Na sobotu jsme tedy svolali babičky a dědečky, prababičku, strýčky a tetičky a v příjemné rodinné atmosféře jsme potřepali Zuzikovi tlapkou a popřáli k minivěnečku dvou let.

V den narozenin nám napadl snížek - krásný dárek!
Stihly jsme si uplácat sněhuláka, odpoledne už byl trochu
naměkko, do druhého dne skoro zmizel - byl tedy opravdu
narozeninový!

A jaké by to byly narozeniny bez dortu! Nad tím jsem začala přemýšlet, už když jsem uklízela nádobí po oslavě 1. narozenin, celkem dlouho jsem byla odhodlaná udělat dort s Krtkem, jenže poslední 2 - 3 měsíce Zuzanka přesedlala z posedlosti Krtkem na nekonečné opakované sledování Bolka a Lolka. Chvilku jsem teda uvažovala i o těchto dvou Polácích, ale nakonec jsem zůstala u původního záměru. Krtek je i tak pořád v kurzu :-) Korpus jsem zvolila ve stylu - krtkův dort, ale bez dlabání, aby šel potáhnout a nazdobit. Máslové plnky moc nemusím, navíc byla příjemná změna nepéct piškotové těsto. Plnku jsem nedělala šlehačkovou, ale tvarohovou.

Krtkův dort (na tento dort byla třeba dvojitá dávka)
2 žloutky 
100 g cukr krystal
100 ml olej
Vše vyšleháme, přidáme
1 PL rum
promícháme, pak přimícháme směs, kterou uděláme z:
180g polohrubé mouky
3 PL kakaa
1/2 balíčku prášku do pečiva
Nakonec vlijeme
125 ml mléka
a lehce vmícháme
sníh ze 2 bílků

Upečeme v kulaté formě na dort, já jsem měla průměr 26 cm, po upečení jedné dávky jsem zjistila, že to bude hodně nízké a musela upéct ještě jednu dávku (poslední dobou se mi to stává nějak často) :-D Než mi vychladly korpusy, připravila jsem si z fondánu ozdoby nahoru - Krtka, nápisy, kytičky, berušky atd.

Základem je všechno si pěkně rozkreslit, aby to ve výsledku
mohlo dopadnout úplně jinak :-) Tentokrát jsem se ale předlohy
celkem držela!!

První korpus - nestačil, muselo se připékat...

Je moc tenký!

Tak šup do trouby s druhou dávkou. Příště zrovna dvě dávky,
pak rozříznout :-)

Příprava fondánových ozdob mi s přerušováním
zabrala několik hodin, ale pro Zuzičku to stálo za to!

Jak mi vychladly korpusy a dopachtila jsem se s Krtkem, připravila jsem si tvarohovo-stracciattelový krém a naplnila si dortík.

Tvarohový krém do krtkova dortu
250 g tvaroh ve vaničce
1 zakysaná smetana
1 bílý jogurt
1 šlehačka ke šlehání - ušlehat zvlášť se ztužovačem šlehačky a pak přidat ke krému
1 čokoláda na vaření nastrouhaná na jemném struhadle
1 vanilinový cukr

Dovnitř mi vlezlo 3 a 1/2 banánu rozkrojeného podélně na poloviny. Krémem jsem potřela i vrch a boky, aby mi držela potahovací hmota. Ta měla být žlutá, ale barvy nějak neposlouchaly a zabarvily mi to do oranžova. Tak jsem přemýšlela, jak to aspoň trochu zachránit - měla jsem potahovací hmoty jenom tak akorát na tento dort. Nakonec jsem do té oranžové vmíchala zbytek zelené a vznikla aspoň trochu žlutá hmota... Ani tak jí ale nebylo dost, tak jsem pár odřezků nadrobila a připlácla z boku jako "hlínu", šak je to Krtek! :-) Myslím, že výsledek nebyl špatný...

Naplněný a potřený korpus se stracciattelovým krémem.

A tady už je konečný výsledek.

Na poslední chvilku jsem dodělávala ještě žížalky,
které máme rádi z dílu Krtek a flétna :-)

Naše oslavenkyně! :-*
Fu-fu!

A jedna rodinná fotečka.

Dort na řezu - fondán se rozpouštěl a vypadal (a dokonce
i trochu chutnal) jako karamel :-)

A samozřejmě že jsem chtěla svojí holčičce k narozeninám i něco ušít - jinak by to přece nešlo! Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, ale nakonec se mi nejvíc zalíbily kočičí polštářky, které jsem viděla někde na netu - Zuzanka začíná mít celkem pěknou sbírku kočiček plyšových, keramických, na tričkách, polštářky má taky ráda, tak jí přibyla do sbírky ještě dvojice čičin muchlacích :-) Maličké koťátko je dárek pro Zuzančinu kamarádku Leničku, která si ji odvezla dneska :-)

Spící kočičky a koťátko :-)

Mňau!

V pátek byly přípravy na sobotní oslavu v plném proudu, ale i tak jsme si večer našli s manželem čas a oslavili nejen Valentýna, ale hlavně 11. výročí začátku randění. Dostala jsem krásnou kytičku, uvařili jsme si kuřecí kapsy s pórkem a nivou a hranolkama, jako předkrm jednohubky se sýrovou pomazánkou rozpečené v troubě, k tomu dobré vínko, romantiš!! <3

Valentýnská tabule - chystám se ušít nějaké hezčí
prostírání! :-)

Pugétka od mého Kubíka...

Zapečené jednohubky - mňamka!

A výborná večeře, pochutnali jsme si! 

Tento víkend jsem si užila, nejradši totiž vařím, peču i šiju pro svoje nejbližší! Teď nabrat trochu sil a pustíme se znovu do šití, zakázek nějak přibývá, tak ať to všechno stihneme :-) Na závěr se s vámi podělím s radostí, že jsem si konečně trochu uspořádala svůj pečící šuplík - pomalu ho budu muset přejmenovat na Tescoma šuplík! Co je vlevo venku, jde do komory, nějak se mi šuplíček plní! :-D Nahoře je vidět nová forma s hvězdou a je tam i strunový kráječ na korpus, tak snad bude frčet podle představ! :-)

Pečící "Tescoma" šuplík pod troubou :-)

Krásný celý týden přeju!

Peťka

4 komentáře:

  1. Petruš dortík je fantastický! Jsi šikovná:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  2. love to take some cake, spread it all over her little hairlesspussy and slooooooowly lick it off, feel her body buck and quiver when I suck herclit, make her pee in my mouth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mmmmmmmmmmmmmmmmm yes drink her pee, lick hercunt clean then make her ass mine

      Vymazat